guns

Welkom Jan Guns, nieuwe Head Coach voor onze Heren A!

Jan Guns (40) wordt de nieuwe Head Coach van onze Heren A (TDM1) in opvolging van Kenneth Desloovere die, zoals bekend, een nieuw avontuur aangaat in het Duitse Göttingen.

Jan, gehuwd en papa van 2 kinderen, is geen onbekende voor de spelers, de staf en het bestuur van LDP Donza. Zo was hij tot voor kort Head Coach van de heren A van onze buren van ION Waregem. Jan, in het dagelijkse leven leraar LO aan het Don Boscocollege in Zwijnaarde en praktijkassistent basketbal in de opleiding LO en Bewegingswetenschappen aan de Universiteit Gent, heeft de afgelopen 20 jaar een uitgebreide staat van dienst opgebouwd als coach. “Zijn vakkennis als coach, zijn leiderschapskwaliteiten, z’n sterke gedrevenheid en de gedeelde visie op modern, kwalitatief basketbal overtuigden onze sportieve staf en het bestuur om met Jan in zee te gaan,” zeggen Piet Vanneste, sportief manager, en Patrick De Greve, voorzitter van LDP Donza. Zij voerden, met een kernteam in de club, de gesprekken met de kandidaat-coaches voor ons fanion team. “Dat Jan ook een ruime ervaring heeft, als gediplomeerd coach, op dit niveau van basketbal, is natuurlijk een bijkomende troef,” benadrukken Piet en Patrick.

Coach Jan Guns zelf ziet het alvast helemaal zitten: “Na een korte break heb ik enorm veel goesting om opnieuw aan de slag te gaan op het hoogste niveau als coach. Dat dit bovendien kan bij een team dat bij de absolute top in TDM1 hoort, dat barst van het talent en de ervaring, en bovendien een uitzonderlijk goeie team en club spirit uitdraagt, is een opportuniteit die ik niet kon laten liggen.”

Welkom aan boord Jan! Welkom bij LDP Donza. Veel succes gewenst!

#oneteam #ldpdonza