kenneth

Kenneth Desloovere op weg naar BG Göttingen (Basketball Bundesliga)

Kenneth, momenteel head coach van de Heren A van LDP Donza, heeft een aanbod aanvaard om assistent-coach te worden van de Duitse eersteklasseclub Göttingen. Göttingen, waar tot voor kort het Belgische duo Roel Moors (als head coach) en Olivier Foucart (als assistent, maar vanaf volgend seizoen head coach) aan het sportieve roer stond, werd afgelopen seizoen knap zesde in de sterke Duitse competitie. Het is een club met veel ambitie.

Om die ambitie verder invulling te geven, werd Kenneth aangezocht om mee z’n sterke schouders te zetten onder het sportieve project. Kenneth, die een decennium geleden een carrière als topbasketter in De Pinte afsloot, was de voorbije 10 jaar een zeer succesvolle coach bij onze club. Eerst als coach van de Heren B, de laatste 7 jaar als head coach van onze Heren A. Een team dat hij, samen met de rest van de sportieve staf en het bestuur, van 3de nationale (TDM2) naar de top van TDM1 leidde. De finale van de play-offs dit seizoen is de kroon geworden op dat bijzonder mooie werk.

(foto: KB Fotografie)

We zijn als club trots dat Kenneth deze opportuniteit krijgt om z’n loopbaan als coach verder te ontwikkelen. We wensen hem veel succes in dit nieuwe hoofdstuk en danken hem van harte voor wat hij voor de club betekend heeft de voorbije jaren.

#oneteam

Het clubbestuur gaat, samen met de sportieve leiding, op zoek naar een gepaste opvolger.

Contact LDP Donza: Piet Vanneste, sportief manager (piet@ldpdonza.be)

One Response