Screenshot 2022-12-07 at 15.33.12

We proberen het beste rendement te halen uit ieders talent

In onze reeks over de sportieve visie en aanpak in onze club namen we even de tijd voor een babbel met Kenneth Desloovere, head coach van onze Heren A. Over waarom er niet in eerste instantie voor het resultaat wordt gespeeld. Maar wel om de beste versie van onszelf neer te zetten als team. ‘’Als we focussen op het correct uitvoeren van alle individuele en team-taken, op het brengen van een consistente kwaliteit van ons spel, dan volgt het resultaat wel,’’ dixit Kenneth.

We hebben het ook over waarom jeugdspelers soms uit hun leeftijdscategorie worden gehaald om bij een leeftijd en/of niveau hoger te gaan spelen. ‘’Omdat ze er mentaal, fysiek en technisch klaar voor zijn. En: omdat ze die extra uitdaging nodig hebben om zich maximaal te ontwikkelen. Als we die speelsters en spelers altijd bij hun leeftijdscategorie houden dan zullen we bij de jeugd mogelijk meer matchen winnen, ja. Maar hebben we dan het beste bereikt voor de ontwikkeling van de speler?’’

De vraag stellen, is ze beantwoorden. En: na ons gesprek hebben we ook door dat dit voor andere spelers, die zo meer speelminuten krijgen, in hun eigen leeftijdscategorie ook de ontwikkeling bevordert.

Ontdek het in dit video-interview met coach Kenneth!