News-bg

Update coronamaatregelen (01/09/20)

We bezorgen u graag een update rond de coronamaatregelen per sporthal in het kader van de wedstrijden en het gebruik van kleedkamers/douches:

De maatregelen worden vastgelegd door de gemeentes, die eigenaar zijn van de sporthallen, en niet door de club. De situatie op 2 september is als volgt:

OCP: 80 toeschouwers toegestaan (thuis+bezoekers). Geen gebruik van tribunes, maar stoelen op 1m afstand.

Palaestra, klein terrein A of C (U12 en onder): In principe slechts 18 toeschouwers toegestaan (thuis+bezoekers). Als 2 tafelfuncties en 2 afgevaardigden meegerekend worden komt dat dus ongeveer overeen met 1 toeschouwer per speler, vermits iedereen 1m afstand houdt.

Palaestra, groot terrein A+B samen (U14 en boven): 36 toeschouwers toegestaan.

Zowel in OCP als Palaestra moet je de stoelen zelf plaatsen en ontsmetten, en mogen de tribunes niet gebruikt worden.

Nazareth: Supporters zijn toegestaan tot 100 personen per vrij terrein (of 150 personen bij vrij plateau). Dit terrein moet door de club aangevraagd worden en vrij zijn.

In elke sporthal dienen supporters te zitten tijdens de wedstrijd, verplicht een mondmasker te dragen en zich te registreren bij binnenkomst.

Kleedkamers/douches:

• OCP: Kleedkamers mogen niet gebruikt worden wegens onvoldoende verluchting, de gemeente zoekt hiervoor een oplossing.
    Scheidsrechters kunnen gebruik maken van de kleedkamers aan de cultuurzaal.
  • Palaestra: Kleedkamers worden ter beschikking gesteld indien de corona-coördinator (Kris Van Erum, corona@ldpdonza.be) per SMS/Mail de naam krijgt van de persoon die zal instaan voor het ontsmetten van de kleedkamer van de thuisploeg en bezoekers. Men krijgt 15min om zich te omkleden.
    Scheidsrechters mogen gebruik maken van de kleedkamers, deze moeten door iemand van de club ontsmet worden na gebruik.
  • Nazareth:

Uitwedstrijden: indien we info binnenkrijgen van de tegenstander wordt die naar coach en ploegafgevaardigde (PA) gestuurd. Die info kan gaan van ‘geen’ tot ‘veel’ toeschouwers toegelaten. Zonder info ga je uit van de 1 toeschouwer per speler en geen kleedkamers beschikbaar-principes.

Bij vragen kan u ook steeds contact opnemen met de corona coördinator Kris Van Erum (corona@ldpdonza.be).