Quint

Quint Videler: (nieuwe) vertrouwenspersoon van de club

Basketbal is een fijne sport waarin jong en oud zich met volle passie kunnen uitleven. Binnen een team ontstaan er echter soms verschillende meningen over de sportieve lijn, worden we geconfronteerd met tegenstrijdige ambities, of loopt het soms niet altijd zoals het hoort. Om die reden is een geëngageerde vertrouwenspersoon binnen onze club onontbeerlijk. De vertrouwenspersoon luistert, adviseert en bemiddelt bij ongewenste situaties binnen de club, en dit ten allen tijde discreet en onafhankelijk van het bestuur. Voorbeelden zijn conflicten tussen spelers en coaches, of tussen spelers onderling, alle vormen van grensoverschrijdend gedrag, pesterijen enzovoort …

Tot voor kort vervulde Sofie Vanherpe (mama van Emma uit M16) voor onze club deze rol op erg geapprecieerde wijze. We willen haar graag van harte bedanken voor de vele jaren dat we op haar discrete inzet konden rekenen.

Vanaf dit seizoen wordt Quint Videler (papa van Yvan uit het LDP Donza Unlimited-team) onze nieuwe vertrouwenspersoon. Quint is geboren in Bergen op Zoom maar woont intussen al 20 jaar in Gent en De Pinte. Zijn eerste kennismaking met basketbal en de club (toen nog Latem-De Pinte) was 18 jaar geleden. In zijn dagelijks werk maar ook daarbuiten zet Quint zich graag in voor verbinding en (sportieve) ontwikkeling van mens en maatschappij. Quint zal vlot aanspreekbaar zijn voor alle geledingen van de club (spelers, ouders, coaches, bestuur, …) in persoon, maar ook via het volgende emailadres: invertrouwen@ldpdonza.be.

Dankjewel Quint!