DSC_1771_klein

Opstart trainingen – corona maatregelen

Beste spelers, ouders & supporters,
Het is eindelijk zover: we kunnen starten met trainen! Weliswaar nog niet in volledig ‘normale’ omstandigheden, maar mits respect voor een aantal afspraken en richtlijnen kan het.

Hoe hard hebben we hier niet naar uitgekeken?

Gisterenavond hadden we een zeer goeie (digitale) meeting met onze fantastische ploegafgevaardigden samen met de sportieve coördinatoren en het bestuur van onze club.

Onderstaande info, die up-to-date zal gehouden worden op onze website, namen we al uitgebreid door met hen. Dank voor de massale aanwezigheid (45 deelnemers!), de goeie vragen, de feedback en vooral jullie engagement voor de club en de kinderen.

• In deze post houden we de afwijkende trainingsuren voor de komende weken up-to-date. Tot we naar de normale uren kunnen evolueren voor alle teams. Check het zeker voor jouw team!
  • De sportieve leiding van de club werkte, in samenwerking met onze corona-coördinator Kris Van Erum (tevens bestuurder van de club), een aangepaste gedragscode uit voor spelers en ouders. Jullie vinden deze hier. Er wordt in detail toegelicht hoe e.e.a. met maximale aandacht voor de veiligheid kan verlopen rond trainingen en wedstrijden.
  • We maakten tevens een handige, duidelijke samenvatting in slides. Die vind je hier. Mogen we iedereen vriendelijk doch met aandrang vragen die info ‘s rustig maar grondig door te nemen?

De ploegafgevaardigden zullen de slides ook delen met alle teams. Voor vragen kunnen jullie ook in eerste lijn bij hen terecht (per team), zij zullen met Kris Van Erum en Tom Mestdag (coordinator ploegafgevaardigden) in contact blijven om de info en updates goed heen en weer te krijgen tussen spelers/ouders en bestuur. Hou de whatsapp-groepjes (en onze sociale media) in de gaten 🙂

Voor een aantal ploegen (U8E,U10B, U10E, U16C, U18B, U21B, senioren D) is er nog geen afgevaardigde. Nochtans is dit een essentiële schakel om alle (corona)informatie tijdig bij de spelers te krijgen. De ouders van deze ploegen duiden best onder elkaar een ploegafgevaardigde aan.  Een beurtrol onder de ouders kan natuurlijk ook e.e.a. faciliteren voor een vlot verloop. Neem gerust contact op via tom@ldpdonza.be.

Geen regel of protocol vervangt echter een goeie portie gezond verstand. Laat ons elkaar in deze uitzonderlijke tijden helpen, ons flexibel opstellen, leren uit eventuele fouten en hopelijk zo snel mogelijk ‘onze draai weer vinden’ op en naast het terrein.