Nathalie Meirlaen

Nathalie Meirlaen treedt toe tot de Raad van Bestuur van LDP Donza

Een club in beweging. Dat is het minste wat je van LDP Donza kan zeggen. Als we voorzitter Jan vragen naar de succesfactoren om een duurzaam bloeiende sportclub uit te bouwen, dan komen er heel wat elementen op tafel. Maar eentje hamert hij altijd op: “de juiste mensen op de juiste plaats krijgen”. En: het aantal helpende handen – elk met hun ervaring en talent – vermeerderen, in een club die tenslotte volledig draait op de inzet en het enthousiasme van vrijwilligers.

We zijn verheugd te kunnen melden dat Nathalie Meirlaen bereid is gevonden om toe te treden tot de Raad Van Bestuur.

Het is belangrijk dat het bestuur (be)stuurt op basis van wat er leeft en beweegt in alle dimensies van de club. En vergeet niet: we zijn met meer dan 550 aangesloten leden! Van jong tot minder jong. Dames en heren. Spelers, ouders, vrijwilligers, sponsors, gemeentes… Van sportieve over administratieve tot communicatieve belangen. De Raad van Bestuur dient een goede reflectie te hebben én te zijn van die diversiteit in behoeftes en doelen. De komende maanden zullen we in die zin niet alleen het bestuur maar ook alle ‘cellen’ – noem het gerust teams – zoals al eerder aangekondigd verder versterken. Wie zich geroepen voelt om op een of ander vlak een (extra) steentje bij te dragen: laat het ons weten!

Maar nu, eerst even nader kennismaken met Nathalie: een sportieve, gedreven, jonge dertiger uit De Pinte.
(foto: Kim Bogaert)

Hoelang zit je al in het basketbal Nathalie?

Na een uitstapje als tiener naar ‘The Harlem Globetrotters’ in het Kuipje van Gent, had ik de smaak te pakken en wou ik beginnen basketten. Mijn papa was vroeger ook speler bij de ‘Hellas Gent’ en ging met mij op zoek naar een club. Pas op mijn 13de ben ik uiteindelijk gestart bij het toenmalige BBC Latem-De Pinte.

Dan ben je eigenlijk al langer bij de club dat de meesten weten, nee?

Wel, in 2020 keerde ik terug naar de club toen ons zoontje, Vince, wou gaan basketten. Al snel werd ik hulpcoach bij de U8, samen met coach Freddy. Op dat moment was ik als speelster actief bij BC Asse-Ternat, maar door corona en afgesprongen transfers, ben ik mijn laatste seizoen in 2021 begonnen als speelster bij LDP Donza. Een seizoen met als kers op de taart het kampioenschap van ons damesteam. Een unieke herinnering. Voor mij was op dat moment de cirkel rond en kon ik in schoonheid mijn basketschoenen aan de haak hangen. Toch eindigde mijn verhaal bij LDP Donza niet. Waar ik vorig seizoen in de coulissen al meer en meer betrokken raakte bij onze lage doelen, zowel als mama en coach, besloot ik er dit seizoen voluit voor te gaan. Ik ben in september begonnen, samen met Quinten Brown, om mijn schouders onder de jeugdcoördinatie te zetten. En heel recent is mijn engagement dan nog wat sterker geworden door in de Raad van Bestuur van LDP Donza te stappen.

Top Nathalie, we zijn er heel blij mee. Is er nog wat tijd voor andere hobby’s of passies?

Als je mij niet terugvindt op of rond het basketveld, dan vind je mij zeker wel boven in ‘t Vijfde Kwart voor een babbel & een knabbel 😉 of aan de overkant op de padelterreinen. Ook hardlopen tussendoor of gezellig tafelen met vrienden is voor mij een leuke ontspanning. Natuurlijk blijf ik de grootste en trouwste supporter van onze Vinnieboy zowel op het basketbalveld, als op het voetbalveld.

Wat hoop je te kunnen mee realiseren vanuit je nieuwe mandaat?

Ik hoop vooral om bij te dragen tot een duidelijke structuur in onze club, waarbij al onze cellen mooi samenwerken. Op die manier kunnen al onze coaches, leden en sympathisanten deel uitmaken van een grote, prima gestructureerde basketbalclub waar iedereen zich thuis voelt. De verdere uitbouw van een goede en vlotte communicatie is daarbij cruciaal. Bovendien heb ik, als één van de jeugdcoördinatoren, nog altijd de kans om jonge mensen warm te maken voor deze fantastische sport en ze hopelijk als nieuwe leden te mogen verwelkomen.

Je doet, da’s duidelijk, al veel in de club. Zijn er dingen die je wat minder wil gaan doen?

Door mijn werk als jeugdcoördinator en met het nieuwe engagement in de Raad van Bestuur, zal ik, met wat spijt in het hart, het coachen van een vaste ploeg wellicht niet meer doen vanaf volgend seizoen. Ik zal nog steeds inspringen waar nodig, maar slechts in nood en dus per uitzondering. In plaats daarvan wil ik meer tijd investeren in bijvoorbeeld het beheren van de social media van LDP Donza, het organiseren van bepaalde evenementen  – hou de komende weken maar onze socialmediakanalen in de gaten want er staat nog het één en ander te gebeuren 🙂 – en natuurlijk zorgen dat alles bij onze lage doelen gesmeerd loopt.

Super. Tot slot: is er iets dat we hier mogen schrijven wat niemand nog weet van Nathalie?

Moest je het aan Vince vragen, zou hij zeggen: “mama is stiekem een beetje fan van Toby Alderweireld. Maar voetballen kan die niet hoor 😬😂

We vertellen het niet verder 🙂 Dankjewel Nathalie!

#oneteam #ldpdonza