metanous

De ‘match’ tussen Metanous en LDP Donza

We koesteren ze. En zij ons. De commerciële partners van LDP Donza. Partners maken elkaar sterker. Ze delen dezelfde waarden. En tonen hun wederzijdse ambitie. Metanous, het bedrijf van Boris Rogge (papa van Milan en Finn), is zaterdag a.s. (12/3) de ‘host’ voor de Metanous Gameday op LDP Donza. Metanous noemt zichzelf een softwarepartner met kennis van zaken én een persoonlijke aanpak. Van analyse en ontwerp tot ontwikkeling, lancering en nazorg. Het resultaat? Een futureproof, veilig en schaalbaar softwareplatform op maat van de klant z’n noden.

Tijd voor een ‘1 on 1’. Iets waar we trouwens, destijds, tegen de ‘jonge’ Boris, liever voor pasten op het terrein. Maar dat is lang geleden 🙂

Boris, Metanous en sport: hoe zit dat?
We sponsoren, excuseer, partneren, al sinds 2018 sportclubs. Eerst en vooral vinden we, als lokale werkgever, de lokale verankering belangrijk. En: de waarden die sport in zich draagt, dragen we ook bij ons, in het bedrijf, hoog in het vaandel.

Wat bedoel je met die waarden?
Wel, eigenlijk kan je ze één voor één vertalen van de sport- naar onze bedrijfswereld. En omgekeerd. Verantwoordelijkheid nemen. Het is geen hol begrip. We zijn probleemoplossers. We appreciëren alle mensen met wie we werken; collega’s, klanten en leveranciers. We houden er oprecht van een ander te helpen slagen. We zijn ook resultaatgericht. Klanten vertrouwen erop dat we zaken opleveren die werken, en dat nemen we serieus. We overwinnen obstakels, vinden oplossingen en leveren correcte en creatieve resultaten. ‘Eigenaarschap’, ‘ownership’ is daarbij essentieel. Wij zijn verantwoordelijk voor onszelf en voor wat we opleveren. Voor hoe we ons gedragen en voor wat we doen om de vooropgestelde resultaten te bereiken

Je zou het zomaar over een teamsport kunnen hebben.
Dat is het ook. Onze mensen worden aangemoedigd om proactief te zijn. Niet af te wachten. Neem initiatief, anticipeer, bereid je voor en reageer. Zoek en neem de opportuniteiten om je kennis en vaardigheden in te zetten. Ten voordele van de ploeg, maar ook jezelf. En doe het met passie! Geniet van de ervaring! Onze collega’s zijn fantastisch. Er zijn altijd kansen om bij te leren. Resultaat wordt gevierd. We verzetten heel wat werk, maar altijd met een portie ‘fun’.

Wat maakt het zo bijzonder dat het een teamsport is? Versus, zeg maar, een individuele sportprestatie?
We steunen elkaar, we handelen empatisch en authentiek. We zijn ook elkaars grootste supporter.  We bouwen samen aan een motiverende, zorgzame en ondersteunende werkomgeving, waar ieder van ons zijn beste zelf kan zijn.
Respect is daarbij essentieel. Respecteer alle teamleden, hun ideeën en bijdragen. Fouten maken kan, zolang we er als team uit leren . Fouten maken is een essentieel onderdeel in het proces van innovatie en groei. En: wees integer. Do the right thing. Wat doe je als er niemand meekijkt? We werken eerlijk, integer en verplaatsen ons in de situatie van een ander.

Kijk, partners met zo’n waarden. Daar zijn wij nu ‘s trots op. #oneteam