De helpende – euh – dansende handen en benen van de week: Dancers Lab!

Ze zijn er tegenwoordig zowat elke thuismatch bij. De cheerleaders van Dancers Lab. En hoe. Tijd voor dansje… op onze website! Een swingende babbel met sterke vrouw Thalia Decorte van Dancers Lab.

Thalia, wie en wat is Dancers Lab?
Wij zijn een dansschool onder de artistieke leiding van mezelf, in Deinze. Ik heb een gedreven en enthousiast team achter mij staan van zo’n 7-tal docenten. Elk met hun eigen dansstijl, hun eigen passie en kennis. We bestaan nu een 2-tal jaar. We zijn dus nog nieuw relatief in de omgeving. Maar we hebben nu toch al zo’n 85 dansers in onze dansschool. We hebben een kleine, familiale sfeer in onze dansschool. En daar leggen we graag onze focus op. We willen dat iedereen dit als zijn ‘tweede thuis’ ziet en zich veilig en goed voelt binnen de dansschool.

Wat is de focus van jullie dansschool?
We hebben uitlopende dansstijlen: van breakdance tot cheerleaden. Zowel voor de allerkleinste tot jongvolwassenen. Onze leeftijden lopen dus van 3 jaar tot pakweg 22 jaar. Onze dansschool is wel gekend met ons cheerleader team ‘Xplosion’. We creëerden tijdens die twee jaar al heel wat naambekendheid. Je moet rekenen dat corona hier ook een stokje tussen stak tijdens onze opstart. Sinds de maatregelen versoepeld zijn, stromen de aanvragen binnen voor cheerleader optredens, waarvan één van onze topfavorieten LDP Donza is (lacht) Maar ook bijvoorbeeld de Kom op tegen Kanker  100-km run en binnenkort ook de bekerfinale tussen KAA Gent en Anderlecht, in Brussel, staan op het programma.

Wat vinden jullie zo fijn aan cheerleading en in het bijzonder bij LDP Donza?
We vinden de sfeer altijd zeer leuk tijdens matchen. We voelen de spanningen en de vreugde mee met de teams waarvoor we supporteren. Daarnaast kunnen we doen wat we het liefste doen: dansen, stunten en jumps uitvoeren waarvoor cheerleaden natuurlijk staat. LDP Donza is daarnaast voor ons één van onze (bijna) wekelijkse optredens, het voelt ondertussen een beetje als ‘thuiskomen’. De sfeer zit hier altijd goed en de samenwerking met de verantwoordelijken lopen vlot en fijn.

Als er iemand interesse heeft: waar en bij wie kunnen ze terecht voor meer info?
Voor diegenen die interesse hebben om eventueel ‘s mee te komen cheerleaden in één van onze 2 teams: die kunnen contact opnemen met Thalia zelf. Hiervoor kunnen jullie een e-mail sturen naar info@dancerslab.be. We helpen jou dan graag verder om te kijken in welk team je het beste past volgens leeftijd en niveau. Je kan bij ons starten van 6 jaar t.e.m. 18 jaar.

Top! Dikke merci, Thalia en de rest van de meiden. Jullie zorgen er elke keer weer voor dat de sfeer een boost krijgt!