Buitenveld_1

Buiten sporten mag terug, maar doet het verstandig!

De Nationale Veiligheidsraad kondigde vandaag een verdere versoepeling van de lockdown aan. Daar is ook goed nieuws bij voor de basketters: buiten sporten, in (zeer) beperkte groep én met respect voor duidelijke richtlijnen is terug mogelijk vanaf maandag 18/5 a.s.

Op de website van Basket Vlaanderen vind je een heldere samenvatting en de link naar een zeer duidelijk document met richtlijnen voor baskettende buitensporters. Lees het ‘s rustig en grondig door als je overweegt ergens een buitenpleintje op te stappen. In essentie: als je op eigen initiatief buiten speelt, mag je dat met maximum 2 extra personen (naast jezelf dus) doen én het moeten telkens dezelfde personen zijn.

Als club nemen we voorlopig geen initiatief om groepstrainingen (onder begeleiding van clubcoaches) buiten te organiseren. We zijn momenteel officieel ‘off season’ en we menen e.e.a. logistiek ook (nog) niet veilig genoeg te kunnen organiseren.

De sportieve coördinatoren en coaches zullen jullie de komende tijd wel blijven inspireren met video’s en schema’s om jezelf fit te houden én technisch te kunnen trainen tot de groepstrainingen hervat worden.

Intussen: stay safe!

#oneteam

Sportieve groeten,
jullie bestuur & de vele vrijwilligers