Breaking news
  1. Update Corona-maatregelen (14/10)
  2. Code oranje voor zaalsporten, competitie boven 12 jaar stopgezet.
  3. BVL: “Geëngageerde mensen blijven vinden, wordt een probleem”
  4. PERS: Topfavoriet Basics Melsele-Beveren onderuit bij LDP Donza in spectaculair laatste kwart
  5. Website update: overzicht ploegen + kalenders

Maatregelen voor spelers

Overzicht maatregelen BVL

Algemene regels

  • Kom enkel naar de sporthal voor een geplande activiteit; blijf niet nodeloos hangen maar verlaat de sporthal na de activiteit.
  • Indien je symptomen vertoont of je voelt je ziek, blijf dan thuis (en verwittig je coach en ploegafgevaardigde).
  • Ontsmet steeds je handen bij het binnen en buiten gaan aan de inkom van de sporthal.
  • Draag steeds een mondmasker. Enkel tijdens de opwarming en de wedstrijd/training kunnen spelers, coaches en officials hiervan afwijken.
  • Volg steeds de maatregelen op die op dat moment gelden en aangekondigd zijn in de sporthal.

Trainingen

  • Voor de training:
    • Kom maximaal 10 minuten op voorhand naar de sporthal.
    • Spelers wachten om het terrein te betreden tot dit volledig ontruimd is na de vorige training. Contacten tussen de wisselende teams wordt vermeden.
    • Geef elkaar geen knuffel, hand, vuistje, schouderklopje, high five, …
    • Meld je aan bij de coach in de sporthal (niet in de kleedkamer) voor een screening met hoofdthermometer. Aanwezigheden moeten genoteerd worden (in het kader van contact tracing).
  • Tijdens de training:
    •  Elke speler brengt een eigen gevulde drinkfles mee tijdens de training en ruimt zijn eigen afval op. Gebruik geen gemeenschappelijke drinkflessen.
    • Er wordt (zeker de eerste weken) zoveel mogelijk contactloos getraind.
    • De coach behoudt in de mate van het mogelijke 1,5m afstand tot het terrein, indien niet mogelijk wordt mondbescherming aangeraden.
    • Geen onnodig fysiek contact tussen spelers (high fives, …)
    • Op trainingen zijn geen toeschouwers toegelaten.
  • Na de training:
    • De kleedkamers en douches zijn niet beschikbaar in de Palaestra, het OCP en de sporthal in Nazareth.
    • Indien kleedkamers/douches beschikbaar zijn op verplaatsing, beperk je aanwezigheid in de kleedkamer/douches tot het hoogst noodzakelijk. Draag steeds voetslippers en hou best 1,5m afstand in de kleedkamer. Er zijn geen ouders toegelaten in de kleedkamer.
    • De coach ontsmet na iedere training alle ballen en het materiaal.

Wedstrijden

  • Voor de wedstrijd:
    • Meld je aan bij de coach en laat je screenen vooraleer je naar de kleedkamer gaat.
    • Spelers wachten om het terrein te betreden tot dit volledig ontruimd is na de vorige wedstrijd en de spelersbank, stoelen en wedstrijdtafel ontsmet zijn. Contacten tussen de wisselende teams wordt vermeden.
    • De opwarmtijd wordt tot een minimum beperkt.
  • Tijdens de training:
    •  Elke speler brengt een eigen gevulde drinkfles mee tijdens de wedstrijd en ruimt zijn eigen afval op. Gebruik geen gemeenschappelijke drinkflessen.
    • Geen onnodig fysiek contract tussen spelers (bvb handshakes), scheidsrechters en officials.
  • Na de wedstrijd:
    • Spelers gaan meteen richting hun toegewezen kleedkamer indien deze beschikbaar is. In de Palaestra (Deinze) zijn de kleedkamers beschikbaar mits er op voorhand afgesproken is met de corona-coördinator wie de kleedkamers gaat ontsmetten en in het OCP (De Pinte) zijn de kleedkamers en douches niet beschikbaar, de gemeente zoekt hier een oplossing voor betere verluchting van de kleedkamers..
    • Volg de instructies van de sporthal over hygiëne in de kleedkamers bij wisseling van de teams (geen twee teams in dezelfde kleedkamer, reining bij wissel van kleedkamers).
    • Draag voetslippers in de kleedkamers en douches.
    • Aanwezigheid in de kleedkamers en de douches wordt tot een minimum beperkt.
    • Als sporters, officials en betrokken vrijwilligers klaar zijn met hun wedstrijd tellen zij als publiek. Let op de maxima!

Indien je een wedstrijd op verplaatsing moet spelen, vergeet dan niet dat het aantal supporters tot maximum 12 personen moet beperkt worden. (Daarnaast mogen de spelers en stafleden (coach, tafel) uit maximaal 16 personen bestaan).